It's a beautiful day, don't let it get away....

Ja om några timmar är det äntligen dags att få min atlaskota justerad. För tydligen ligger den inte rakt på mig och kapar av lite blodflöde och klämmer nerver som den egentligen ska skydda.
Månaden jag har väntat sedan jag bokade detta har verkligen släpat sig fram. Jag är både glad, spänd och lite nervös inför detta. Jag har ju varit hos en hel del läkare och på otroligt många behandlingar så jag har helt tappat räkningen. Så inför detta är jag svagt optimistisk. Självklart hoppas jag att detta ska hjälpa lite iaf. Men det skulle inte vara första gången som en behandling inte gör vad läkarna lovar.
För er som inte vet vad atlaskotan är kan jag berätta att det är kotan som sitter högst upp i ryggraden och ger huvudet kontakt med ryggraden. Den kan inte rotera sig så mycket men den gör det möjligt för dig att skaka på huvudet och nicka.
Studier har nu visat att personer som fått whiplash eller varit med om någon olycka som drabbat huvud/nacke kan tvinga denna kota att förflytta sig vilket medför att man tydligen kan få problem i resten av kroppen. Men läkare kan inte märka detta på någon röngten undan måste klämma vid kotan för att se om den ligger rakt.
 
See you on the other side!! :D
Allmänt | |
Upp