Until you have it all, you won't be free....

Karlskrona bjuder verkligen på mycket. Det är fin natur, även fast det är en stor stad, trevliga människor, mycket kultur och mycket gott att äta. Men det är här dom tar i lite för mycket ibland.
Vi besökte igår ett ställe som får Edlunds glassförsäljning i Marburg att se väldigt liten ut. Detta ställe, Glassiären, har ungefär 40 olika sorters glass. Dom gör även sina egna våfflor ute bland gästerna.
En omgång klar.
 
När vi skulle beställa tänkte jag lite. Ja men 2 kulor det borde ju gå bra. Men jag anade inte vad som väntade.
Den var enorm. Men enormt god också. Den hemmagjorda våfflan satte verkligen pricken över i:et.
Glasskoma!
 
Men de fanns de som utmanade ödet mer än vad vi gjorde. Hur låter det med tre kulor glass, som inte är tre runda kulor utan mer tre potioner, + mjukglass på toppen?!
Vet inte om jag nånsin kommer känna suget efter SÅ mycket glass.
Jag känner att jag nästan fyllt min kvot för året redan.
 
Allmänt | |
Upp