Juli 20, 2012 - Somebody help me, please?!

Sitter just nu på jobbet å försöker planera min sista tid i Tyskland. Det är så mycket som ska fixas . Avskedfesten ska planeras, inbjudningar ska skickas, resor ska bokas å hotell ska hittas. Hade det bara varit jag hade det varit lättare men eftersom man måste räkna med en hel del andra människor blir det fort jävligt komplicerat. Å checklistan över allt som ska göras verkar aldrig krympa. Istället utökas den bara för varje dag som går. Förhoppningsvis löser sig några saker imorgon när jag äntligen har ledigt hela dagen. Från och med 17september är jag inte heller mer en tysk invånare. Gjorde imorse klart mina papper som säger att jag inte längre kommer bo kvar här. Det är lite blandade känslor över att lämna marburg. Jag har ju bott här nu i nästan 2 1/2år. Å självklart kommer jag sakna alla som jag lärt känna här. Men samtidigt kommer det att bli skönt att komma hem igen å träffa alla där hemma. Men som tur är så är ju inte Tyskland allt för långt borta så jag kommer definitivt att komma ner å hälsa på dom nångång!
Allmänt | |
Upp